Roteiro 4º Bimestre - Inglês/Profª Valdinéia - 3º ano A/B/C/D
Professor:
Valdinéia Eleutério Tuquim
Disciplina:
Inglês Turma:
3º A. B, C e D
Tempo
estimado: 02 aulas de 45 minutos
Habilidade:
- Identificar as situações de uso de
diferentes tempos verbais.
- Ler, compreender, analisar e
interpretar: relatos de experiência, páginas da internet, boletins
informativos, piadas, adivinhas, verbetes de dicionário e diálogos, inferindo
seus traços característicos, bem como suas finalidades e usos sociais.
Leia o texto a seguir e na sequência responda as questões. Trata- se de um diálogo em que temos um exemplo prático da utilização do Will e do going to.
Birthdays
Patty: How old are you?
Susan: Eleven... But I'll be twelve on
August, 28th.
Patty: I'm older than you! I'll be
twelve on August, 14th.
Susan: Are you going to have a birthday
party?
Patty: Maybe. I'll have to ask my
mother. And what about you?
Susan: Probably. My grandfather will
come back from Germany.
1) How old is Susan? And Patty?
2) When will Patty be 12?
3)
When will Susan be 12?
4)
Who will always be the oldest?
5)
Is Susan going to have a birthday party?
6)
Is Patty going to have a party?
7)
Who will have to ask her mother?
8)
Who will come back from Germany?
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